Як створити свій бренд?
Впізнаваний і популярний бренд - одна з найбільших цінностей, яку може мати будь-яка компанія. Брендінг, що це означає? Нічого іншого, крім створення свого брендк, торгової марки. Якщо ви керуєте малим бізнесом, то знаєте, що конкуренція з великими брендами може стати проблемою. Вони мають постійних клієнтів та необмежену кількість маркетингових ресурсів. Єдиний шанс успішно змагатися - це знайти спосіб виділитися. Цього можна досягти, побудувавши власний міцний бренд. Ви хочете знати, як це зробити? Перш за все, вам потрібно усвідомити одне важливе правило: Брендінг - це набагато більше, ніж класний логотип або приємний банер у хорошому місці. Якщо ви хочете створити бренд, вам доведеться мати справу з багатьма іншими аспектами роботи компанії. Перш ніж ми пояснимо процес створення бренду, слід з’ясувати, що насправді є брендом.
Що таке бренд?
Ваш бренд - це цілісне сприйняття або імідж вашої компанії серед клієнтів. Успішний бренд повинен бути послідовним у комунікації з клієнтом та діяльності на багатьох рівнях. Ми включаємо:
- Середовище (магазин чи офіс);
- Друковані матеріали, вивіски, упаковка;
- Веб-сайт та інтернет-реклама;
- Контент-маркетинг та соціальні медіа;
- Продажі та обслуговування клієнтів.
Багато хто думає, що побудувати бренд - це дуже легка робота. Правда, однак, набагато гірша: ви не можете створити бренд за ніч, а то й за кілька місяців.
Брендинг - це довготривалий процес. Однак варто пам’ятати, що брендинг дозволяє створити міцні та довготривалі відносини з клієнтами. Завдяки брендингу ви можете розраховувати на постійне збільшення продажів, більше проектів, клієнтів за рекомендаціями та просування ваших товарів і послуг.
Нижче ми описали спрощений спосіб створення власного бренду.
Процес створення бренду.
1. Вкажіть цільову групу (споживачів) для вашого бренду. Першим кроком у створенні торгової марки є визначення цільової групи, до якої ви будете направляти свою пропозицію. Створюючи бренд, потрібно точно знати, до якої категорії людей ви хочете звернутися. Ви повинні адаптувати свої дії та повідомлення таким чином, щоб ідеально підлаштуватися до потреб вашої цільової групи. Головне - зробити це якомога детальніше. Розробіть точну модель поведінки та способу життя ваших потенційних клієнтів. Деякі дуже загальні приклади для кращого розуміння: - самотні матері, які не працюють; - молоді люди, які не мають водійських прав; - студенти, які живуть у великих містах; - власники малого бізнесу; Більш конкретно: незаміжні жінки віком від 25 до 33 років, які проживають у містах, які в середньому заробляють понад 100 000 гривень на рік та закінчили навчання в університеті. Створіть найбільш точну картину своїх клієнтів, а потім створіть бренд, з яким ваші клієнти зможуть зрозуміти та ідентифікувати їх. Звуження цільової аудиторії під час створення вашого бренду зробить повідомлення про ваш бренд більш очевидним та матиме більш сильний вплив на ваших клієнтів. Визначення цільової групи для ваших товарів та послуг також піде на користь іншим елементам процесу створення бренду. Насамперед у маркетинговій діяльності. Зрештою, ваша мета повинна бути націленою на людей, які потенційно зацікавлені у ваших продуктах чи послугах.
2. Визначте місію вашого бренду.
Ви думали про місію вашого бізнесу? Вам потрібно створити чіткий месидж про те, яка найбільша пристрасть у вашому бізнесі. Перш ніж почати створювати бренд, якому довірятиме ваша цільова аудиторія, потрібно знати, яку цінність пропонує ваш бізнес. Слоган (гасло) бренду визначає мету існування. Це вплине на кожен аспект вашої стратегії побудови бренду. Всі елементи, від логотипу, слогана, повідомлення до режиму роботи, повинні відображати місію бренду. Приклад побудови бренду: Nike Більшість людей пов'язує гасло Nike: "Просто зроби це". Ви чули про їх місію? Основна ідея Nike така: «Принести натхнення та новаторство кожному спортсмену у світі». Що означає: надайте натхнення та новаторства кожному спортсмену у світі. Місія Nike помітна всюди. Компанія фокусується на всіх спортсменах, які використовують продукти Nike, які хочуть стати найкращою версією себе. Nike йде на крок далі. Він додає примітку до своєї основної записки: "Якщо ти маєш тіло, ти спортсмен". Завдяки цьому слогану цільова група компанії дуже широка. Компанія зуміла створити таку репутацію та завоювати стільки шанувальників бренду, що вони можуть дозволити собі збільшити цільову групу до кожної людини. Створюючи власний бренд, почніть з невеликої групи, і, природно, ви з часом розширите свою цільову аудиторію.
Приклад побудови бренду: Nike
Більшість людей пов'язує гасло Nike: "Просто зроби це". Ви чули про їх місію?
3. Зробіть аналіз брендів, що працюють в тій самій ніші, що і ви.
Ніколи не слід наслідувати дію великих брендів у вашій галузі. Це не дуже гарна ідея. Але в той же час ви повинні знати про те, як виглядає брендинг великих гравців. Що вони роблять добре, і з чим вони не справляються. Основна мета створення бренду - виділитися з-під конкуренції. Переконання покупців купувати у вас, а не у ваших конкурентів. Не забувайте про цей крок, будуючи свій бренд. Проаналізуйте свою конкуренцію та провідні бренди. Перевірте, як їм вдалося ефективно чи неефективно підійти до теми створення бренду. Міцний бренд - це той, який клієнти можуть легко розпізнати та запам'ятати. Хороший спосіб зробити це - скласти таблицю, чи то в Excel або на аркуші паперу. У таблиці ви можете підсумувати свою конкуренцію в таких категоріях, як: місія, візуальна ідентифікація, якість продукції чи послуг, думки, огляди, маркетингова діяльність. Тоді дайте відповідь на основні запитання: Яка якість товарів чи послуг ваших конкурентів? Чи є відгуки клієнтів, чи він присутній у соціальних мережах? Як конкуренти рекламують свої товари чи послуги в Інтернеті та на традиційних рекламних інструментах? Виберіть не більше 2-4 основних конкурентів для аналізу. Перш за все, орієнтуйтеся на місцевих конкурентів. Якщо їх не багато, варто включити в аналіз провідну компанію галузі.
4. Визначте основні переваги та сильні моменти вашого бренду.
Завжди знайдуться компанії з більшим бюджетом та більшими ресурсами для успішного ведення свого бізнесу. Ось чому вам потрібно заглибитися у свої товари чи послуги та знайти в них щось особливе. Щось таке, що є тільки у вас. Орієнтуйтеся на цінності та переваги, завдяки яким ваш бренд виділяється. Ви повинні добре зрозуміти одну важливу річ. Йдеться не про створення списку функцій чи функціональності ваших продуктів чи послуг. Йдеться про пошук доданої вартості. Поміркуйте, як ви надаєте цінність, яка покращує життя клієнтів (наслідки використання ваших продуктів чи послуг, які відчувають клієнти). Ось кілька прикладів: Більш надійне та прозоре обслуговування клієнтів Кращий спосіб підтримати продуктивність Зниження витрат завдяки більш вигідній пропозиції Економте час під час щоденних обов'язків
Приклад побудови бренду: Apple
Однією з найбільших цінностей компанії є не естетичний зовнішній вигляд, а ключовою перевагою є легка експлуатація.
Від унікального дизайну упаковки до конференцій, на яких оголошуються новини компанії, Apple на кожному кроці нагадує клієнтам, що продукція компанії готова до використання негайно. Вони досконало освоїли брендинг.
Ви пам’ятаєте гасло Apple у 1997-2002 роках? Це було "Думай по-іншому". Ця думка існує і сьогодні.
5. Створіть логотип та слоган для свого бренду.
Коли ви думаєте про створення бренду, візуальні елементи, включаючи логотип, спочатку приходять на думку. Тим часом, як ви вже з’ясували, візуальна ідентичність вашого бренду повинна відповідати місії бренду і повинна бути адаптована до цільової групи. Хоча ви можете самостійно проводити більш ранні етапи створення бренду, слід довірити дизайн логотипу фахівцям. Найважливішим елементом створення візуальної ідентичності для вашого бренду є створення логотипу та створення слогана. Логотип з’явиться на всіх елементах, пов’язаних з вашим бізнесом. Це стане вашою особистістю, візитною карткою та найбільш впізнаваним візуальним елементом ваших дій. Створюючи логотип, не економте час і гроші. Це повинно бути щось особливе. Елемент, який стане сильною візуальною ідентичністю для бренду. Вам потрібна допомога з логотипом? Рекламна компанія Neotone має великий досвід розробки привабливих логотипів. Ми гарантуємо, що ваш бренд буде виділятися нашим логотипом. Крім логотипу, ви отримаєте від нас брендбук, яка є своєрідною інструкцією щодо логотипу. Ви дізнаєтесь з нього, як використовувати логотип в інших матеріалах. Як його використовувати в друкованих матеріалах або як не використовувати логотип. Завдяки брендбуку вам не доведеться повторно використовувати графічну допомогу для налаштування логотипу для конкретного використання на різних носіях. Основна помилка під час роботи над логотипом полягає в тому, що підприємець думає про себе. Він хоче мати логотип, який йому сподобається. Тим часом логотип повинен подобатися клієнтам. Це вразити їх. Це має бути елементом, відповідним місії та цілям компанії. Він повинен бути адресований цільовій групі. Пам'ятайте про це, замовляючи дизайн логотипу.
6. Введіть бренд у кожен елемент бізнесу вашої компанії.
Процес створення бренду ніколи не закінчується. Ваш бренд повинен бути видно там, де клієнт може його бачити, прочитати чи почути. Що це означає? Якщо клієнт заходить у ваш офіс чи магазин - ваш бренд повинен бути видно не тільки в графічній формі, але і в процесі спілкування. Ваш бренд повинен бути помітний скрізь - на візитних картках, рекламі, упаковці та продуктах. Для презентації бренду ми можемо використовувати весь дизайн інтер’єру, а іноді і одяг працівників. Просто там, де можна розмістити ваш логотип. Якщо ви перебуваєте в Інтернеті, переконайтесь, що ваш бренд виглядає однаково на всіх платформах. Використовуйте брендбук, щоб переконатися, що візуальна ідентичність логотипів, шрифтів, кольорів тощо узгоджується скрізь. Створюючи веб-сайт, переконайтеся, що тон спілкування, повідомлення та айдентика вашого бренду відображаються на вмісті сторінки. Профілі в соціальних медіа також повинні мати графіку та методи спілкування, що відповідають усьому бренду. Це ж стосується рекламних матеріалів, анімації чи фільмів. Чим досконаліше повідомлення вашого бренду, тим швидше і сильніше ви будете в думках своїх клієнтів.
7. Дотримуйтесь обраного шляху побудови бренду.
Послідовність - запорука успіху. Не змінюйте свій шлях. Єдиний виняток - коли ви вирішили повністю переглянути свій бренд. Не забудьте використовувати обрані інструменти спілкування бренду у всьому створеному контенті. Запишіть усі правила щодо створення бренду та повідомте своїх працівників про застосовні правила поведінки. Не змінюйте правила брендингу занадто часто. Відсутність послідовності не буде добре сприйнята вашими клієнтами.
8. Будь найбільшим прихильником свого бренду.
Після того як ви створили всі елементи свого бренду і успішно впровадили брендинг у функціонуванні вашої компанії, ви повинні пам’ятати ще одну важливу річ. Ніхто не буде настільки ефективним захисником вашого бренду, як ви та ваші співробітники. Ніхто не знає вашого бренду краще, ніж ви, саме тому ви будете просувати його найкраще. Приймаючи на роботу працівників, пам’ятайте, що обирайте їх також, щоб вони відповідали вашій місії, баченню та цінності вашого бренду. Переконайтесь, що працівники позитивно просувають ваш бренд та застосовуйте всі правила, пов’язані з функціонуванням бренду на роботі.
Висновок
Брендінг може бути найважливішим, що ви робите для свого бізнесу.
Правильно проведений процес створення бренду може допомогти вам перерости малий бізнес у серйозного гравця на ринку.
Ви побачите, що клієнти збільшать довіру до вашої компанії і будуть частіше купувати вашу продукцію.
Створіть послідовну візуальну ідентичність та меседжі, щоб посилити ефекти своїх дій.
Введіть бренд у всі елементи, пов’язані з вашою компанією: від магазину, через веб-сайт, до особистого контакту з замовником.
Нарешті, ми поділимось з вами нашою улюбленою цитатою про процес створення бренду:
"Бренд - це як історія, яку ти ніколи не припиняєш розповідати", - Скотт Бедбері, колишній президент Nike та Starbucks.
Побудуйте ефективний бренд і розкажіть свою історію.