Реклама в інтернеті. Чи варто витрачати гроші на рекламу в інтернеті?
Позиціонування, e-mail маркетинг, брендинг, контент-маркетинг, блогосфера, Google Ads, контекстна реклама, SEO оптимізація, відео-маркетинг, соціальні мережі, веб-банери, плата за клік ... Як зрозуміти звичайному підприємцю такі "цікаві" терміни чи процеси та які інструменти обрати для просування товарів і чи справді це вигідно?
Реклама в інтернеті - позиціонування веб-сайту чи щось більше?
Вище згадані терміни, - це невеликі цеглинки, які створюють міцну стіну інтернет-маркетингу. Відповідь на запитання про те, що таке Інтернет маркетинг - також відомий як електронний маркетинг та інтерактивний маркетинг - це: це сукупність видів діяльності, що становлять стратегію виведення бренду чи товару на ринок, представлення його в гарному світлі та просувати його якомога ширше в усіх місцях Інтернету, де може з’явитися потенційний клієнт. Загалом, інтернет маркетинг - це всі рекламні заходи, що проводяться в Інтернеті. Ці заходи спрямовані на поліпшення іміджу бренду та покращенні видимості в пошуковій мережі Google. Чому збільшення видимості бренду, товару чи послуги в Інтернеті так важливо? Завдяки нашій присутності в Інтернеті ми можемо краще спілкуватися з ринком і пропонувати себе клієнтам, які без Інтернету не помітили б нашої пропозиції. Таким чином, інвестування в інтернет-маркетинг - це спосіб заробити більше.
Реклама в інтернеті це:
- Стратегія, пов'язана з продажами товарів і послуг;
- Просування товару, послуги та бренду;
- Маркетингова комунікація;
- Вибудовування правильної комунікації з ринком;
- Створення позитивного іміджу бренду чи фірми;
- Планування бажаних дій потенційних клієнтів;
До появи Інтернету традиційний маркетинг лідирував. Він полягав у створенні продуманої стратегії, яка базувалася на визначенні цільової аудиторії та виробленні комунікації з ринком, метою якої було просування товару та охоплення якомога більшої кількості людей, зацікавлених у пропозиції - і хоча це звучить точно так само, як опис інтернет-маркетингу, коли ми заглиблюємось у тему, є деякі суттєві відмінності. Традиційний маркетинг заснований на односторонньому контакті зі споживачем, знання про нього відносно вузькі, а персоналізація - значно обмежена. Порівняно з Інтернет-маркетингом, традиційний маркетинг характеризується обмеженим часом та обсягом діяльності, а його гнучкість низька при непрямому контролі. Початком Інтернет-маркетингу став розвиток Інтернету та впровадження до нього розвинених інструментів зв'язку. Завдяки їм стало можливим впровадження банерів та розсилки - форм реклами, добре відомих раніше. Мережа була завалена спамом, а банерні реклами з’являлися скрізь - вони ще не були пристосовані до аудиторії, це були прості копії універсальних банерів, знайдених в інших комунікаційних каналах. Сьогодні складно уявити таку ситуацію. Ефективні рекламні кампанії характеризуються високою інтерактивністю та персоналізацією, а Інтернет-маркетинг стосується не лише електронної комерції - крім онлайн-продажів, важливо також створити імідж бренду. Варто пам’ятати, що інтернет-маркетинг не означає кінець традиційного маркетингу - банери чи рекламні матеріали в газетах чи на телебаченні постійно трапляються. Елементи традиційного та Інтернет-маркетингу часто взаємодоповнюються, підтримуючи один одного.
Реклама в інтернеті чи на телебаченні?
Чи може Інтернет стати альтернативою телебаченню? З точки зору маркетингу привернути увагу телеглядачів складніше, ніж користувачів Інтернету. Вміст, що рекламується в Інтернеті, може бути більш актуальним для певної цільової групи. Інтернет реклама дозволяє використовувати багато аналітичних інструментів, які інформують нас про клієнтів та їх діяльність. Обмеженість часу та масштабів роботи є одним із недоліків телебачення, Інтернет забезпечує нам розширений спектр діяльності та повний контроль за вжитими діями.
Особливості інтернет маркетингу
Ми вже знаємо деякі елементи, які відрізняють Інтернет-маркетинг. Однак на що нам потрібно звернути увагу або на які аспекти слід звернути особливу увагу з боку маркетингового агентства, яке ми наймаємо, щоб проведення онлайн-маркетингових кампаній насправді було вигідним і мало наслідком збільшення інтересу до нашої пропозиції? Відносини та комунікація є основами інтернет-маркетингу. Вся наша діяльність спрямована на їх створення, і вони мають стати для нас справжнім успіхом. Важливим є створення та закріплення зв’язку між брендом та клієнтом. Клієнти цінують справжню комунікацію - обмін коментарями у Facebook замість чергової розсилки, цікаві форми дописів спеціалістів замість жорсткої похвали продукту, і динамізм того, що бренд існує в багатьох місцях, активний скрізь, і ви можете досягти його та знайти цікаві факти на цю тему з усіх пристроїв. Ми посилюємо тут роль клієнта - він не пасивний споживач рекламної інформації, а реальна людина, яка має право на свої думки та потреби. І він не соромиться спілкуватися з ними. Не дивно, що Інтернет-маркетинг приділяє так багато уваги персоналізації, а також міждисциплінарності. Успіх можливий завдяки використанню багатьох можливостей, пропонованих Інтернетом, та реагуванню на зміни тенденцій. В Інтернет-маркетингу ми боремося за довгострокові ефекти - визначаючи цільову групу, вибираючи дії в її контексті та систематично вимірюючи ефекти, ми можемо модифікувати здійснені заходи і таким чином оптимально використовувати всі наявні варіанти спілкування та просування.
Плануючи маркетингову стратегію маємо продумати вибір каналу просування відповідно до бюджету та бізнес-цілей. Що ми можемо зробити, щоб повною мірою скористатися можливостями, які пропонує мережа? Почнемо з основ:
SEO оптимізація сайтів
Мета полягає в тому, щоб веб-сайт відображався якомога вище у результатах пошуку для певних ключових фраз. Це можливо завдяки ряду заходів, пов’язаних з оптимізацією веб-сайту з точки зору його змісту та технічних параметрів, а також завдяки отриманню для нього цінних посилань із зовнішніх джерел. Це дуже складний і довготривалий процес, який вимагає постійного аналізу сучасних тенденцій у пошуковій системі, але в поєднанні з хорошою стратегією він дозволяє отримувати дуже високі показники успішності та результати роботи.
Контент-маркетинг
Це не що інше, як вміст - наприклад, на нашому веб-сайті, у профілі Facebook. Створення цінних та унікальних текстів дуже важливе, оскільки воно сприяє позиціонуванню і одночасно дозволяє сформувати позитивний імідж фахівця. Стратегії контент-маркетингу включають написання привабливих описів товарів або підготовка статей у блозі. Мета - залучити клієнтів, публікуючи корисний та привабливий контент. Цей тип Інтернет-маркетингу базується на односторонньому рекламному повідомленні, спрямованому на побудову тривалих і довгострокових відносин між клієнтами та просуванням контенту. Найпопулярніші форми включають: бізнес-довідники, статті, електронні книги, відео та веб-семінари. Окрім популяризації брендів, завданням контент-маркетингу є також створення видимості в Google. Найчастіше використовувані інструменти включають: соціальні медіа, інформаційні пости, статті на сайті, зображення та відео. Основними перевагами, які дає нам контент-маркетинг, є: більша видимість веб-сайту, більший трафік та підвищення довіри споживачів до бренду.
Google ADS
Форма маркетингу в пошукових системах Google, що дозволяє з’являтись у результатах пошуку під обраними нами фразами в місцях, позначених як Інтернет-реклама. Ми визначаємо, скільки ми можемо заплатити за один клік на такій рекламі. Важливо те, що наші оголошення можуть з’являтися не тільки в пошуковій системі, але і в Медійній мережі Google, тобто на багатьох веб-сайтах на різні теми. Проведення такої рекламної кампанії означає повний контроль над витратами, і вона характеризується безліччю можливостей і дуже широким спектром діяльності.
Facebook + Facebook Ads
Наявність сторінки у Facebook є просто обов'язковим. Завдяки цьому ми можемо створити власну спільноту, швидко та ефективно спілкуватися з користувачами та просувати свою пропозицію. Facebook Ads - це розширена реклама на цьому веб-сайті. У цьому випадку можна здійснювати націлювання на основі великої кількості соціально-демографічних даних та показу оголошень у певні дні та години, а ціна за клік є відносно низькою. Facebook Ads пропонує все більшу кількість варіантів формату реклами.
Переваги реклами в інтернеті
- створення позитивного іміджу бренду.
- охоплення великої аудиторії клієнтів.
- автоматизація планування кампанії.
- швидкість проведення рекламних кампаній.
- веб-аналітика - отримання ряду інформації про клієнтів, наприклад, за допомогою інструмента Google Analytics.
- максимальна оптимізація витрат бюджету.
- збільшення діапазону продажів та цілодобове охоплення клієнтів.
Ведення рекламної кампанії
Проводячи рекламну кампанію в інтернеті, ми радимо скористатися кількома корисними порадами, які допоможуть вам покращити результати.
- 1. Ми визначаємо мету. Перше, що нам слід зробити, це визначити мету кампанії. Що повинно бути ключовим при створенні інтернет-реклами - заохочення покупки або підвищення поінформованості про бренд.
- 2. Плануємо структуру кампанії. Ми повинні розділити обліковий запис на кампанії та групи оголошень. Деякі товари чи послуги можуть бути пов’язані між собою, і тоді вони включаються в одну групу оголошень. Потрібно знайти ключові слова з подібним значенням для певної групи.
- 3. Уточніть ключові слова. Чим точніше ми вказуємо ключові слова, тим більше шансів на успіх кампанії. До речі, використовуйте мінус-слова, щоб уникнути невідповідності націлювання.
- 4. Вирізняйтесь. Вкажіть на переваги та сконцентруйтесь на тому, що виділяє Вас серед конкурентів. Це покращить привернення уваги потенційного клієнта та вибір рекламної пропозиції.
- 5. Створюйте різні варіанти реклами. Кілька варіантів допоможуть визначити, що найбільше приваблює клієнтів.
- 6. Подбайте про якість та оновлення - важливо забезпечити свій показник якості, який відповідає нашій рекламі та цільовим сторінкам. Після оновлення веб-сайту перевірте, чи відповідає вміст цільових сторінок вмісту інтернет-реклами.